2012. március 26.

Házi levesgyöngy

Tegnap véletlenül akadtam erre a receptre egy szakácskönyvben, és ma ki is próbáltam. Nem olyan ropogós mint a bolti változat, de garantáltan olcsóbb, és egészségesebb is. Márcsak a só miatt is, hiszen otthon annyit teszünk bele, amennyit szeretnénk, a készen kapható levesgyöngyben viszont rengeteg só van, legalábbis az én ízlésemnek. Az elkészítése pofonegyszerű, és rengeteg fantáziát látok benne, mert ízlés szerint fűszerezhető mindig az adott fogáshoz igazítva a fűszerek fajtáját.

Házi levesgyöngy



Hozzávalók :

-1 db tojás
-6 dkg liszt
-1 dl tej
-ízlés szerint só


A hozzávalókat csomómentesre keverjük, legegyszerűbb ehhez egy cukrászhabverőt használni. Egy serpenyőben olajat forrósítunk, és a tésztát egy tésztaszűrőkanálba merve belecsepegtetjük az olajba úgy, hogy kevergetjük egy kanállal a masszát. Egyszerre csak kevés, egy evőkanálnyi tésztát célszerű a tésztaszűrőbe tenni. Aranysárgára sütjük, és tálalhatjuk. Ha nincs otthon tésztaszűrő kanál, evőkanállal is csepegtethetjük, úgy lassabban fog menni, de a végeredmény ugyan az lesz. Nekem a 6 dkg liszttel híg lett, de tettem még bele lisztet ( valószínű, hogy a tojás volt nagyobb mint kellett volna),  és úgy már jó volt. Sűrű, kb turmixállagú tésztát kell kapni, hogy lassan csepegjen a tésztaszűrő kanálból. Ha híg, akkor nem bogyókat kapsz, hanem csíkokat. Ez sem baj, mert mutatós lehet így is.

Nem olyan szép szabályos golyókat kapunk mint a bolti levesgyöngy, de ennél nagyobb bajunk szerintem az életben ne legyen. :)

Brokkoli krémleves házi levesgyönggyel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése