2011. november 11.

A szójáról

A szójával kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Én sokáig nem használtam, aztán egy szakácsköny hatására kipróbáltam. Nagyon megszerettem azóta. Olcsó, tartós, és kiadósabbá tehető vele az étel. Én elsősorban fasírtba, és a töltöttpaprika töltelékébe használom a granulátumot. Magas a fehérjetartalma ( 90%, magasabb mint a húsnak), így nő az étel tápértéke, és térfogatnövelő hatása miatt kiadósabb és nem utolsósorban laktatóbb lesz az így készült fasírt. Nem vicc, tényleg. Páromnak szándékosan nem mondtam meg, először hogy van szója a fasírban. A tányérjára tett három szeletet, majd kettőt megevett, és azt mondta a harmadiktól kipukkadna. Elsősorban arra voltam kíváncsi hogy az ízét észre veszi e, azt nem vette észre, csak azt hogy előbb jóllakott. Utána megmondtam mi a turpisság, és azóta mindíg kerül a fasírtba szója nálunk. :)

Fél kiló húshoz, egy bögre granulátumot áztatok két bögre vízbe, ez az arány jó, a szója ízét nem lehet érezni. A másik szójatermék amit használni szoktam a szójaliszt, szintén magas a fehérjetartalma, én ezt csipetketésztához szoktam, de ugyanúgy használható rántáshoz, habaráshoz, mint a búzaliszt. Kipróbáltam rántáshoz, úgy már észre lehet venni hogy szója került az ételbe, nekünk ez nem jött be, de a csipetketészta igen, mert annál nem zavaró, feltűnő a szója íze.



Sokan a hormontartalma miatt támadják, hát én kb havonta egyszer kétszer használom, véleményem szerint semmivel sem rosszabb mint pl a növekedési hormonnal kezelt állatok húsának a fogyasztása. Szerintem a magas fitoösztrogéntartalom azokban az országokban jelent problémát, ahol nap mint nap fogyasztanak szójatermékeket. Ez nálunk nem jellemző, viszont így kiegészítő élelmiszerként nagyon jónak találom.



Csak ajánlani tudom mindenkinek, egy próbát megér. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése