2011. november 9.

Cukrászkrémes

A tésztát lehet levelestésztából is készíteni, kinyújtod, és két tepsiméretű lapot vágsz belőle, azokat zsírozott tepsiben kisütöd. Az egyik lap marad a tepsiben, a másikat kockákra vágod.



Én ma hirtelen felindulásból készítettem, így nem volt időm megvárni míg kiolvad a tészta. Egy tepsit alufóliával kibéleltem, és kekszet raktam le, bármilyen négyszögletes keksz megfelel a célra.

A krém:



Négy tojás fehérjét kemény habbá versz, majd apránként adsz hozzá 15 dkg cukrot.A végén egy jól formázható habot kapsz.

Ezután négy csomag vaníliáspudinporhoz 10 dkg cukrot adsz, és két csomag vaníliás cukrot. Egy liter vízzel főzöl belőle krémet.Jó sűrű lesz. Amikor már felforrt, leveszed a tűzről, és hozzáadod a cukorral felvert tojásfehérjét. Amikor már jól elkeverted a kettőt, visszateszed a tűzre, és két-három percig főzöd még.

Ezután a krémet a keksszel kirakott tepsibe öntöd, és rápakolod a tetejére is a kekszkockákat.



Ha levelestésztából készíted szórsz rá porcukrot, vagy tortabevonót olvasztasz azzal leöntöd, én ma karamellel öntöttem le. Betettem a hűtőbe, jelenleg dermed. Igaz már nem bírtam ki, és muszály volt lemeóznom egy szeletet...meg vagyok magammal elégedve :D



Karamell:

Kb 15-20 dkg cukrot megolvasztasz kis lángon. Mikor már megolvadt öntesz rá egy pici tejet( tejszínnel is lehet, nekem nem volt ma itthon ). Össze fog ugrani, de semmi pánik, folyamatos kevergetés és melegítés mellett megint folyadék lesz belőle. Ha úgy érzed kell még bele tej, megint teszel hozzá, mindíg csak egy picit.A végén forralod, és amikor már nem fenyeget kifutással, valamint a kanálon ráfújva láthatóan dermed, készen van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése